Vanliga frågor och svar
Växter
Växter och blommor är en färskvara, där ingen kvist kommer vara den andra lik. Med det sagt tar vi alltid en så rättvis bild som möjligt, på det parti vi får in. Exempelvis kan en växt ha lite mer eller mindre variegering och färgskiftningar på bild än den du faktiskt köper hem.
Ett undantag för detta är vår kategori Buy What You See, där vi endast lägger upp enskilda exemplar av en växt och just denna skickas vid köp.
Buketter & Begravningsarrangemang
Vårt snittblomssortiment är ständigt roterande och växande. Även om våra produkter innehåller blommor som vi oftast har hemma, kan det förekomma att någon sort fattas. I dessa fall ersätter vi den blomman med likvärdig produkt. Blommorna kommer alltid följa samma färg och form som den bild du sett på hemsidan.
Kvitto och beställningsbekräftelse skickas alltid till angiven e-postadress vid lagd beställning. Kontrollera gärna din skräppost, i det fall att beställningsbekräftelse saknas.
Om du redan lagt en beställning och strax därefter lägger en ny, så går det bra att maila oss på info@brandmarks.se. Då ser vi till att packa dem i samma paket och återbetalar ena frakten.
Vi förbehåller oss rätten att neka samfrakt, om vi redan packat den första ordern.
Växter
Vårt sortiment av växter beror till största del på säsong och vad som finns hos odlarna för tillfället. Vissa växter finns året runt och köps även in av oss året runt, medan andra tar längre tid att driva upp hos odlare och på så vis köps in mer sällan.
Om det är en specifik växt du är ute efter går det alldeles utmärkt att maila oss med hjälp av kontaktformuläret här på sidan, så ska vi göra vårt bästa för att leta reda på den åt dig.
Inredning & Krukor
Merparten av den inredning och krukor som vi har köps in på nytt, förutsatt att serien inte utgått hos leverantör.